Rejestracja pacjentów odbywa się w następujących formach:
a) Osobistej lub przez osoby trzecie w pok. 15 ( parter )
b) Telefonicznej
87 428 26 32 ( rejestracja specjalistyczna AOS - od 8:00 do 18:00)
87 555 90 45 ( rejestracja POZ / lekarze rodzinni - od 8:00 do 18:00)
261 335 379 ( rejestracja wizyt domowych od 7:45 do 10:45 )
87 555 90 45 ( rejestracja chirurgiczna, ortopedyczna, urologiczna - od 8:00 do 18:00 )
261 335 378 ( rejestracja stomatologia i ortodoncja - w godzinach pracy gabinetu)
261 335 383 ( rejestracja fizjoterapia - od 7:30 do 8:00 i 14:00 do 15:00)
- Ogólne zasady rejestracji.
Pacjent może zarejestrować się:- telefonicznie
- osobiście
- za pośrednictwem upoważnionej osoby trzeciej
- do Lekarzy Rodzinnych przez Internet na stronie lekarzebezkolejki.pl
- Wymagane dokumenty:
- Dowód tożsamości
- Stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta (w sytuacji kiedy bedzie miał zastosowanie)
- Skierowanie wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego (pracującego w ramach umowy z NFZ) do poradni, do których jest ono wymagane.
- Do poradni specjalistycznych obowiązuje skierowanie od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego.
Zwolnienie z obowiązku posiadania skierowania do poradni specjalistycznych w sytuacji kiedy jest ono formalnie wymagane przysługuje tylko osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia. - Ustalanie terminu wizyty.
Termin wizyty uzależniony jest od możliwości przyjęcia pacjenta w aspekcie określonej dostępności poradni i liczby osób oczekujących na wizytę. - Uprawnienia do ustalenia terminu wizyty poza kolejnością.
Uwaga: W każdym z wyżej wymienionych przypadków osoba uprawniona musi okazać stosowne upoważnienie.
Termin „poza kolejnością” nie oznacza, że uprawniony pacjent może skorzystać ze świadczenia w każdej chwili i w dowolnym czasie. Powinien być on przyjęty do poradni w jak najkrótszym terminie, w ciągu 7 dni – o ile pozwolą na to warunki udzielania świadczeń np. obecność danego lekarza w pracy i / lub ilość osób o analogicznych uprawnieniach, które ubiegają się o uzyskanie świadczenia z pominięciem kolejki oczekujących. - Ważne informacje:
- Jeśli pacjent w nowym roku kontynuuje leczenie u danego specjalisty, nie jest potrzebne nowe skierowanie (skierowanie jest ważne do ustania powodu jego wystawienia). W przypadku przerwania ciągłości leczenia powinno być dostarczone nowe skierowanie.
- W przypadkach kiedy pacjent musi być przyjęty w trybie pilnym ze względu na stan zdrowia (lekarz kierujący do poradni zaznacza to na skierowaniu) pacjent powinien być przyjęty w czasie adekwatnym do jego stanu zdrowia.
- W sytuacji kiedy pacjent zgłasza się do poradni wskutek nagłego zachorowania lub pogorszenia się stanu zdrowia bez skierowania, może być przyjęty w trybie nagłym z pominięciem obowiązujących procedur. Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz.
- Świadczenie udzielne w trybie nagłym może mieć charakter wyłącznie doraźny – pacjent musi dostarczyć skierowanie do kontynuacji takiego leczenia.
- Istnieje możliwość udzielenia świadczenia osobie spoza Polski a zamieszkałej i ubezpieczonej w kraju Unii Europejskiej posiadającej kartę EKUZ – takie świadczenie może mieć również charakter doraźny i po ustaniu dolegliwości, które uniemożliwiały pacjentowi powrót do kraju Unii, w którym jest ubezpieczony, pacjent musi kontynuować leczenie w tym kraju.
- W przypadku rezygnacji przez pacjenta z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu, obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o tym fakcie rejestracji. Umożliwi to wykorzystanie wolnego terminu przez inne osoby.